Lucrările de şantier pentru autostrada Bucureşti-Ploieşti au fost deschise în 2007, iar prima „inaugurare" a fost anunţată pentru 2009. Nici până în prezent nu a început construcţia segmentului urban al autostrăzii, exproprierile nu sunt terminate, iar arheologii, din lipsă de bani, nu au încheiat cercetările.
Autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3) nu va fi deschisă circulaţiei prea curând, deşi, rând pe rând, foştii miniştri ai Transporturilor şi guvernaţii au anunţat fie inaugurarea (încă din 2009), fie deschiderea paţială a unor segmente. Întârzierile sunt justificate de constructori şi de repre-zentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Na-ţionale din România (CNADNR), în principal, prin lipsa de finanţare. Pentru a observa stadiul lucrărilor la autostradă, o echipă a ziarului România Liberă s-a deplasat la faţa locului, în principalele puncte de lucru.
Lucrările se reiau în martie 2011
În prezent, muncitorii de pe şantierele viitoarei autostrăzi A3 se pregătesc să întrerupă lucrările, ca în fiecare perioadă de iarnă, din cauza temperaturilor scăzute care împiedică desfăşurarea proceselor tehnologice. Dacă vremea va permite, lucrările de şantier vor fi reluate de la 1 martie 2011.
În punctele de lucru, constructorii se plâng, în principal, de aceleaşi lucruri ca şi în perioada de începere a lucrărilor de şantier: lipsa finanţărilor şi întârzierile la plată. În plus, deşi au trecut patru ani de la deschiderea punctelor de lucru, exproprierile nu sunt terminate în proporţie de 100%, în mai multe zone constructorii neputând aborda lucrările în totalitate. Şi tot din cauza lipsei de bani, echipele de arheologi din Bucureşti şi Prahova nu pot continua cercetările.
Autostrada Bucureşti-Ploieşti este împărţită în două segmente principale: Bucureşti-Moara Vlăsiei (19,5 km), contract câştigat în aprilie 2007 de consorţiul italian Pizz