Comisia Federală pentru Comerţ a Statelor Unite ale Americii, instituţia care apără consumatorii americani, a decis la 15 decembrie că celebra companie Danone are reclame "exagerate", "înşelătoare" şi a obligat-o să elimine de pe iaurturi şi din reclame orice referire la beneficiile pentru sănătatea cumpărătorilor.
"Este demonstat ştiinţific că o porţie zilnică de Activia, care conţine Bifidus Regularis, ajută la reglarea sistemului digestiv în două săptămâni", spune una dintre reclamele Danone incriminate în SUA. Dar Comisia Federală pentru Comerţ a spus că această reclamă nu are nicio bază ştiinţifică care să demonstreze afirmaţia., potrivit The Independent. A doua reclamă catalogată care "exagerează beneficiile medicale" este una în care se spune că Activia reduce riscul de răceală şi gripă. Danone a fost obligată să plătească 21 de milioane de dolari în acest caz în care au fost implicaţi 39 de procurori generali americani. În urma deciziei, Danone este obligată să elimine din reclamele de la TV, de pe Internet şi cele din ziare şi reviste orice referire la cele de mai sus, este interzis ca Danone să mai pretindă că orice fel de iaurt al său reduce riscul de a răci sau de lua o gripă şi este interzis ca Danone să mai facă vreo afirmaţie dacă nu are în spate dovezi ştiinţifice clare. Decizia originală, în engleză, pe site-ul Federal Trade Commision
Răspunsul Danone România:
adevarul.ro: Ce le transmiteţi românilor care cumpără produsele Danone şi poate sunt îngrijoraţi acum?
Bogdan Ioachim, directorul de comunicare de la Danone: Nu trebuie să îşi facă griji. În România avem o sursă imensă de informaţii atât în reclamă, cât şi pe site şi leaflet-uri, iar studiile există. Deci orice doctor, orice medic, le poate consulta. Noi le avem depuse, le avem şi la servici, le puteţi consulta şi pe site-urile noastre. Deci nu au de ce să îşi facă proble