Un proiect de anvergură a crescut calitatea profesională a angajaților din Serviciul Public de Ocupare(SPO) . După implementarea proiectului, șansele ca acest segment să absoarbă fonduri europene nerambursabile sunt substanțial mai mari.
Cu o rată a șomajului mereu peste media țării și cu puține posibilități de dezvoltare în acest sens, în special în mediul rural, Mehedințiul rămâne cu o piață a muncii puțin atractivă.
O inițiativă importantă a AJOFM Mehedinți ar putea schimba radical acest lucru, în perioada următoare.
Astfel, 22 angajaţi ai AJOFM Dolj, Gorj şi Mehedinţi au fost formați ca manageri de proiect, iar alţi 23, pentru competenţe necesare consilierii centrate pe client, în urma unui proiect finanțat de Fondul Social European, în valoare de 1,8 milioane de lei.
Proiectul este derulat de AJOFM Mehedinți în parteneriat cu instituțiile similare din Dolj și Gorj, Asociația Română de Consiliere și Sprijin(ARCS), Human Capital Exchange(Olanda), Groupe One(Belgia) și Transmediaxx GmbH(Germania).
Planul a fost implementat pe o perioadă de un an și jumătate, iar rezultatele diseminate au fost anunțate ieri, în cadrul unei conferințe organizate în Drobeta Turnu Severin, de beneficiarul AJOFM Mehedinți.
Calitate umană în domeniul SPO
În urma proiectului, angajații din cadrul SPO au dobândit competențe în a planifica proiecte și furniza servicii de consiliere. Subiecții au absolvit cursuri de tehnici de comunicare, de consiliere centrată pe client și consiliere personalizată, iar angajații din sectorul SPO sunt acredați CNFPA ca manageri de proiect.
„Până la urmă, scopul este acela de a forma personal capabil să dezvolte programe și proiecte care să atragă cât mai multe fonduri europene nerambursabile în domeniile consilierii carierei și dezvoltării SPO”, ne-a spus Vasile Deac, managerul de proiect. Participanții au