În plină criză, veniturile unei companii au crescut de aproape trei ori, tocmai de pe urma condițiilor dificile din piață. Mărturie stă povestea unei firme de recrutare româno-austriece din Sibiu.
Potrivit directorului Trenkwalder Sobis, Bogdan Florea, „cererea de personal din cursul acestui an ne-a cam luat şi pe noi prin surprindere, așa că am ajuns să revizuim a treia oară, în sus, prognoza pe cifra de afaceri anuală. La o creştere ne așteptam, pe baza experienţei companiei-mamă din Austria şi a prognozelor privind revenirea economiilor către care România exportă produse industriale“. Dar nu chiar la acest nivel.
Cum a reușit, deci, Trenkwalder o cvasitriplare a veniturilor, în plină criză? „După şocul din 2009, când multe firme au fost nevoite să restructureze personal, angajatorii s-au temut să facă din nou recrutări, însă presiunea comenzilor ce trebuiau onorate i-a împins în mod natural către sistemul angajărilor temporare - leasingul de personal“.
Stabilirea în Sibiu, un atu
Compania este deținută majoritar de Trenkwalder Austria și condusă de Bogdan Florea, care deține, la rândul său, 15% din acțiuni. Potrivit acestuia, rata de creştere înregistrată de reprezentanța autohtonă este cea mai mare din întregul grup Trenkwalder, „şi probabil aşa va fi şi anul viitor, cel puţin.“
La nivel local, cele mai profitabile birouri sunt cele din București, Cluj, Timișoara și Sibiu, orașe în care au sediul central o bună parte din clienții Trenkwalder. Între aceștia, BCR, Raiffeisen Bank, Nokia, Continental Automotive Systems, Ambient, Leoni Wiring Systems, Siemens „şi multe alte companii din domeniul producţiei auto, al componentelor electronice şi bancar“. De altfel, în ultimul an, compania a închis două reprezentanțe, activând, în momentul de față, prin nouă birouri locale. „Faptul că sediul nostru central este la Sibiu ne ajută să fim