Primii trei jucători de pe piața biletelor de avion online au vândut peste 80.000 de bilete în primele 11 luni ale anului. Competiția se încinge și nu este exclus ca, spre finele anului viitor, să asistăm la o schimbare de lider.
Dacă în 2009 piața era disputată între Paravion și Vola, anul acesta, odată cu venirea eSKY, competiția a devenit aprigă. Paravion a rămas liderul segmentului, dar face faţă din ce în ce greu asaltului celor doi rivali. În primul an de la intrarea în România, compania eSKY.ro, prezentă și pe piața poloneză și pe cea bulgară, a vândut aproximativ 30.000 de bilete, cu o valoare medie de 114 euro în cazul biletelor low-cost, respectiv de 226 de euro pentru cursele de linie. Cele mai multe bilete vândute au fost cu destinația Londra, Madrid și Roma.
„Față de Bulgaria, piața românească este mult mai dezvoltată, atât din punctul de vedere al penetrării internetului, cât și al competiției pe segmentul online travel. Însă, față de Polonia, piața este modestă“, declară Marius Turbatu, director general al eSKY. El a mențioat că segmentul călătoriilor de afaceri este nesemnificativ față de cel din Polonia, dar comparabil cu cel din Bulgaria. Pentru primul an de activitate, cifra de afaceri estimată a eSKY este de cinci milioane de euro.
„Pentru anul viitor, avem în plan creșterea cifrei de afaceri cu până la 30%. Avem în vedere, pentru următoarele 12-18 luni, creșterea cotei de piață până la poziția de lider pe segmentul serviciilor turistice online“, mai spune Marius Turbatu, menționând că, în 2011, va lansa și alte servicii, precum asigurările de călătorie, rezervări hoteliere și pachete de vacanță.
Optimism pe linie pentru 2011
Practic, în doar 11 luni, noul venit pe piață a vândut cât liderul Paravion, care însă a avut o valoare medie a biletului achiziționat de 250 de euro. Potrivit informațiilor