Direcţia Generală a Finanţelor Publice Brăila anunţă că, pentru a veni în sprijinul contribuabililor, în vederea îndeplinirii obligaţiilor de declarare, se urmăreşte creearea de noi proceduri, astfel încât să fie depusă o singură declaraţie privind contribuţiile sociale care sunt în prezent colectate separat de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale.
Această declaraţie va fi depusă prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, dacă plătitorul deţine un certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr.455/2001 privind semnătura electronică.
Pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se află postat formularul 112 „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate" cu instrucţiunile de completare.
Aceasta se completează şi se validează cu ajutorul programelor de asistenţă puse la dispoziţia contribuabililor, in mod gratuit, de către unităţile fiscale.
Până la data de 1 iulie 2011, declaraţia se poate depune şi în format electronic, pe suport electronic, însoţit de Anexa nr.1 "Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate", în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii.
Declaraţia în format electronic, însoţită de formularul listat, semnat şi ştampilat, se depune direct la registratura organului fiscal competent sau se comunică prin poştă cu confirmare de primire.
Pentru evitarea aglomeraţiei în perioadele de raportare, se recomandă obţinerea certificatului digital, care permite validarea şi depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.