Spania a devenit liderul european în privinţa reţelei feroviare de mare viteză (AVE), detronând Franţa, după terminarea tronsonului de aproape 440 de kilometri care leagă, în doar 90 de minute, Madrid de Valencia. Linia AVE a fost deschisă publicului astăzi şi a transportat deja primii 500 de pasageri.
Vezi FOTO cu figurile regale ale Spaniei de la inaugurarea AVE
Inaugurarea oficială a avut loc ieri, la Madrid, când a fost efectuată o cursă specială pentru regele Juan Carlos şi regina Sofia, însoţiţi de premierul spaniol, José Luis Rodríguez Zapatero, şi de ministrul Transporturilor, José Blanco, informează RTVE.
Locul doi la nivel mondial
Tronsonul Madrid-Valencia duce reţeaua spaniolă de cale ferată de mare viteză la un total de 2.056 de kilometri, faţă de 1.896 de kilometri în cazul Franţei şi 1.285 în Germania.
Vezi VIDEO de la inaugurarea AVE
Dacă sunt luate în considerare liniile în construcţie sau proiectele care urmează să fie dezvoltate, Spania se plasează pe locul doi în lume în funcţie de lungimea reţelei, de 5.525 de kilometri, în spatele Chinei (13.134 de kilometri), dar înaintea Japoniei (3.625 de kilometri). Până în 2015, autorităţile de la Madrid vizează o reţea de 7.000 de kilometri.
Primii 500 de călători
Duminică dumineaţă, ruta Madrid Puerta de Atocha - Cuenca Fernando Zóbel - Requena / Utiel - Valencia Joaquín Sorolla, dus-întors, a fost parcursă de primii 500 de pasageri transportaţi de primele două curse AVE, după deschiderea către public a liniei de înaltă viteză.
Află cât a costat construcţia liniei ferate de mare viteză
Oficialii Reţelei Naţionale de Căi Ferate Spaniole, Renfe, se aşteaptă ca peste 8.000 de persoane să călătorească astăzi cu trenurile AVE, conform cifrelor indicate de vânzările anticipate ale biletelor. De altfel, aproape 95.000 de bilete de călătorie pentru AVE au