Şeful Dacia consideră că cele două mărci ale grupului francez nu se canibalizează, aşa cum s-a întâmplat cu Skoda şi Volkswagen. El promite că lucrează la „ceea ce înseamnă viitor pe piaţa auto“. Şeful de la Dacia pledează pentru continuarea programului „Rabla“ şi spune că viitorul poate rezerva orice surprize, inclusiv un automobil electric ori o decapotabilă marcă proprie.
Directorul general al Dacia, Jérôme Olive, se declară îngrijorat de situaţia pieţei autohtone, „căci un constructor are nevoie, dacă doreşte să se dezvolte, şi de susţinerea unei pieţe locale puternice". El spune că până acum au fost vândute aproape 90.000 de Duster, iar modelul 4x4 are succes mai ales pe pieţele extrem de exigente, precum cea germană.
„Adevărul": Cât de mare este succesul Duster pentru uzinele Dacia? Aţi compara acest succes cu cel al modelului Logan?
Jérôme Olive: Duster este un succes pentru grupul Renault şi pentru marca Dacia, dar în lumea automobilului de azi suntem obligaţi să rămânem prudenţi. Avem atâtea exemple de constructori care mizau pe un succes în această perioadă şi care nu l-au întâlnit. La noi a fost aproape invers. Ne aşteptam ca Duster să fie bine primit, dar toate aşteptările noastre au fost întrecute.
Câte Duster aţi vândut deja până acum?
Avem aproape nouă luni de producţie a variantei 4x2 şi cam şapte luni pentru varianta 4x4, iar până la sfârşitul anului cred că putem miza pe o producţie de aproximativ 85.000 de Duster, ceea ce ne apropie, la nivelul unui an întreg, de un total de 110.000-120.000 de maşini.
Predecesorul dvs. spunea că românii au o relaţie complicată, de iubire şi de ură, cu această marcă. S-au mai îmbunătăţit lucrurile?
Cred că imaginea mărcii Dacia evoluează. Poate vă mai amintiţi cum a fost primit primul nostru produs, Logan, un vehicul care avea un excelent r