WWF a lansat „Adoptă un urs!”, prima campanie online de strângere de fonduri derulată de organizaţie în România, prin intermediul căreia sumele obţinute vor fi utilizate pentru proiectele de conservare a pădurilor, „casa” ursului brun, anunţă un comunicat de presă. Sursa: WWF
Instrumentul principal al campaniei este website-ul interactiv www.adoptaunurs.ro unde, în trei paşi simpli, se poate adopta simbolic un urs. „Mesajul emoţional face legătura între senzaţia de bucurie şi confort pe care cei mai mulţi o aveam când eram copii şi ursuleţul de pluş preferat, moale şi pufos, ne alina supărarea şi se bucura împreună cu noi”, potrivit organizaţiei.
Purtătorii de mesaj ai campaniei sunt cinci ursuleţi, care însoţesc utilizatorii websiteului pe parcursul procesului de „adopţie”. Odată parcurşi paşii menţionaţi pe website, se poate descărca un wallpaper cu ursuleţul şi varianta de culoare preferate.
„Este un gest cu triplă semnificaţie: pentru natură, prin fondurile pe care le alocăm proiectelor de conservare, pentru o persoană dragă, prin cadoul (o jucărie de calitate marca WWF) pe care îl trimitem celor care adoptă şi prin acţiunea însăşi de a face o faptă bună.” precizează Dana Carataş, coordonatoarea proiectului.
Specie în pericol
Ursul brun este o specie reprezentativă pentru România, un simbol al bogăţiei şi diversităţii naturii, iar prezenţa lui este dovada unui mediu natural sănătos şi nealterat. Ursul brun are un rol extrem de important în păstrarea biodiversităţii, însă numărul exemplarelor din această specie a cunoscut un declin dramatic în ultimele două secole.
Dacă în trecut ursul brun era larg răspândit în Europa, astăzi specia a dispărut din multe ţări de pe continent. În prezent, aproximativ 14.000 de exemplare de urs brun mai pot fi găsite în Europa (fără Rusia). Dintre acestea, mai mult de 6.000 trăi