Anca Boagiu a criticat în termeni duri situaţia în care se aflau diverse companii din subordinea Ministerului Transporturilor în momentul preluării conducerii instituţiei în luna septembrie. Anca Boagiu a revenit la şefia Ministerului Transporturilor în septembrie 2010, după un prim mandat exercitat în perioada iunie-decembrie 2000. Acum 10 ani a fost succesoarea lui Traian Băsescu, iar în această toamnă l-a înlocuit la Transporturi pe Radu Berceanu. Anca Boagiu vorbeşte despre situaţia ministerului, unul dintre cele mai criticate din România.
Starea precară a drumurilor naţionale, situaţia aproape de colaps a căilor ferate precum şi lipsa unei reţele de autostrăzi aduc pierderi imense economiei naţionale şi decuplează ţara noastră de restul statelor europene. Anca Boagiu vorbeşte despre corupţia din sistem, despre distrugerea infrastructurii, dar şi despre soluţiile pe care mizează pentru schimbarea acestei situaţii.
Ion M. Ioniţă: Doamnă ministru, nu este jenant să tai panglica pentru 12 kilometri de autostradă?
Anca Boagiu: Nu doresc să vă contrazic. Numai că nu erau 12 kilometri de autostradă. Practic, se inaugura un tronson de autostradă care însuma 52 de kilometri. Bun, aici e un lucru pe care eu aş vrea să-l spun de la început. Poate fi o critică în ceea ce aţi spus dumneavoastră, dar în acelaşi timp, pentru clujeni şi pentru transilvăneni, era o realizare faptul că s-a încheiat acel tronson de autostradă.
Lucian Pop: Vorbind de angajamente, cred că erau mult mai mari angajamentele pe tronsoanele autostrăzii Bechtel, nu numai de 52 de kilometri.
Eu, personal, susţin existenţa acestei autostrăzi, dar ca ministru al Transporturilor susţin şi demararea unor discuţii, care s-au şi produs, astfel încât construirea acestei autostrăzi să se înscrie în anumiţi parametri, în primul rând în ceea ce priveşte cost