Produsul turistic a fost prezentat de Agenţia Metropolitană Braşov (AMB), care a reprezentat România în cadrul Congresului Internaţional de Turism al ONG-urilor din ţările cu ieşire la Marea Neagră.
Congresul a fost găzduit de Turcia, în Provincia Rize din est-ul ţării şi a fost organizat de Asociaţia pentru Educaţie, Cultură şi Solidaritate, ce are sediul central în Ankara. La eveniment au participat reprezentanţi din 12 ţări, 40 de experţi internaţionali şi o sută de experţi naţionali.
Principalul obiectiv al Congresului a fost de a identifica potenţialul turistic al ţărilor din Bazinul Mării Negre şi de a promova acest potenţial la nivel internaţional.
România a fost reprezentată de Agenţia Metropolitană Braşov, iar produsul turistic propus ca destinaţie de succes a fost: "Zona Metropolitană Medievală Braşov". "Propunerea pe care a făcut-o Agenţia Metropolitană Braşov, ca destinaţie de succes a ţării, a determinat organizatorii să includă în declaraţia finală a Congresului ideea de a organiza un Târg Internaţional al ţărilor cu ieşire la Marea Neagră. De asemenea, organizatorii Congresului au agreat ideea ca a treia ediţie a Congresului, din 2012, să fie organizată în România, în Braşov", a spus directorul general al Agenţiei Metropolitane Braşov, Dragoş David.
Totodată, Agenţia Metropolitană Braşov va reprezenta România în cadrul Comitetului de Coordonare ce va evalua propunerile de destinaţii turistice de succes ale ţărilor cu ieşire la Marea Neagră. Proiectul beneficiază de o platformă web şi vor fi selectate 100 de destinaţii cu potenţial turistic, urmând ca acestea să fie ulterior promovate la nivel internaţional. Criteriile de evaluare vor fi stabilite de către Comitetul de Coordonare până la finalul lunii martie 2011.
Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!
Pen