Î.Sunt în căutarea unui nou loc de muncă şi „m-am lovit" de unii angajatori care mi-au cerut CV în format european, deşi firmele erau locale şi nici de importanţă europeană. Care este diferenţa dintre un CV normal şi unul în format european? Ce tip de recrutori cer, în principal, un CV european? Şi, îmi cresc şansele de a fi angajat dacă mă conformez şi-mi creez un astfel de CV?
R.Pentru a avea succes în demersurile de a vă găsi un nou loc de muncă, este foarte important să prezentaţi un CV întocmit în mod corect, indiferent de formatul în care este prezentat.
Sunt câteva aspecte generale de care trebuie să ţineţi seama atunci când vă redactaţi CV-ul. El trebuie să sintetizeze în mod corect, complet, clar şi concis, întreaga dumneavoastră experienţă profesională, stadiile de pregătire pe care le-aţi parcurs, aptitudinile şi competenţele profesionale, organizatorice, sociale, tehnice, artistice, alte informaţii legate de referinţe, persoane de contact etc. Evitaţi să redactaţi un CV stufos, dar nu omiteţi aspecte importante legate de locul de muncă vizat, domeniile, cheie de responsabilitate ale rolurilor pe care le-aţi jucat şi realizările obţinute, traininguri la care aţi participat şi alte activităţi pentru dezvoltarea abilităţilor.
Datele de contact trebuie să fie uşor de vizualizat, pentru ca specialiştii în recrutare să vă poată contacta uşor, informaţiile cuprinse trebuie să fie sincere şi reale, iar formatul ales trebuie să fie unul care să facă CV-ul uşor de parcurs.
Formatul european de CV este un format standard din punct de vedere grafic şi al modului în care se succed informaţiile. În funcţie de anumite criterii sau proceduri interne, companiile pot impune aplicanţilor diverse condiţii în ceea ce priveşte formatul CV-ului, limba în care acesta să fie redactat, perioada de transmitere etc. Pentru a face faţă unor astfel de