Rompetrol a externalizat toată activitatea de transport feroviar către Grupul Feroviar Român, parte a Grampet Grup. În timp ce Cristian Burci este în insolvență cu companiile controlate prin International Railway Systems, Gruia Stoica, principalul acționar al Grampet, își întărește poziția de lider al transportului petrolier.
Grupul Feroviar Român (GFR) a preluat activitatea de transport feroviar a grupului Rompetrol după o licitație care a durat aproape un an. GFR, parte Grampet Grup, își consolidează astfel poziția de lider pe sectorul de transporturi petroliere, consemnând o consolidare a afacerilor din zona feroviară, unde are și activități de producție și reparație vagoane sau material rulant.
Compania a achiziționat întreg parcul de material rulant utilizat de Rompetrol Logistics, preluând aproximativ 350 de salariați, care vor beneficia de aceleași condiții și drepturi salariale. „Este un pas înainte pe care îl facem pentru a deveni cel mai important operator feroviar din sud-estul Europei”, a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Grup. Impactul preluării va fi simțit și de operatorii Grampet din Bulgaria și Ungaria, țări în care Rompetrol exportă produse petroliere.
Valoarea tranzacției nu a fost făcută publică de cele două părți, însă contractul semnat se întinde pe trei ani, cu posibilitatea de prelungire cu încă doi ani.
„Proiectul dezvoltat împreună cu GFR este unul dintre pașii importanți în procesul de optimizare a afacerilor inițiat de Grupul Rompetrol, măsuri prin care ne propunem să eficientizăm fluxul financiar în companiile grupului, să dezvoltăm o structură de afaceri mai puțin complexă și să reducem costurile până la un nivel optim”, a declarat Titov Buzescu, vicepreședintele Diviziei de Retail a Grupului Rompetrol.
Șefii kazahi ai Rompetrol au anunțat, în urmă cu câteva luni, că se vor concentra pe activi