În contextul în care majoritatea agenţiilor de relaţii publice de la noi din ţară sunt conduse de femei, se pune întrebarea cum au ajuns acestea să deţină aceste funcţii. Fie că este vorba de iniţiative antreprenoriale proprii, de mult noroc sau de un anumit profil dorit, ajungerea în aceste funcţii a presupus mult efort.
O iniţiativă antreprenorială proprie
Gabriela Lungu, Managing Partner The Practice, ne-a spus că agenţia pe care o conduce este o iniţiativă antreprenorială a ei, în parteneriat cu Ioana şi Ştefan Iordache (Leo Burnett). "The Practice este a doua agenţie de PR pe care o conduc. Din 2002 până în 2006 am fost liderul Ogilvy PR, iar acolo am ajuns în top management urcând treaptă cu treaptă în ierarhia grupului Ogilvy (unde am lucrat 10 ani), pe baza meritelor profesionale", a declarat, pentru Curierul Naţional, aceasta, adăugând că The Practice a fost înfiinţată în 2006 şi că de atunci s-a ocupat şi de managementul acestei agenţii. "Încă de la început m-am ocupat şi de managementul acestei agenţii, pentru a pune în practică viziunea de business cu care am pornit la drum. Ne bucurăm să vedem acum, la 4 ani de la lansare, că ne-am îndeplinit obiectivele", a afirmat Gabriela Lungu.
"Mi-am propus să fac bine lucrurile, uneori mi-au ieşit excepţional"
La rândul ei, Hortensia Năstase - Managing Partner Lowe PR - ne-a explicat că a început să lucreze în comunicare acum 11 ani şi i-a petrecut pe toţi în aceeaşi companie.
"Mi-ar fi plăcut să încep matusalemic, odată cu PR-ul însuşi, când un comunicat de presă era livrat jurnaliştilor pe bicicletă de însuşi fondatorul companiei. Dar nu a fost aşa. Am început să lucrez în comunicare doar acum 11 ani şi i-am petrecut pe toţi în aceeaşi companie. Deşi ar putea părea mult, 11 ani nu înseamnă decât un început: înseamnă că am intrat în perioada maturizării, că