Companiile de asigurări au început lupta pentru cei aproape 1,5 milioane de şoferi cărora le expiră poliţa de răspundere (RCA) în perioada decembrie-ianuarie şi încearcă să atragă clienţi cu reduceri de preţ de două cifre sau cu plata în rate a primelor de asigurare. Între 30 şi 40% din şoferi îşi reînnoiesc poliţele RCA în această perioadă.
Allianz-Ţiriac, a doua companie din piaţă după primele subscrise la nouă luni, a redus cu 15% tarifele poliţelor RCA încheiate până la 31 ianuarie 2011 de către clienţii persoane fizice, în timp ce austriecii de la Uniqa aplică o reducere similară, dar numai pentru clienţii care cumpără la pachet şi o asigurare obligatorie a locuinţei. Şi Generali a redus cu până la 25% tarifele poliţelor RCA pentru şoferii cu copii minori.
BCR Asigurări, companie deţinută de grupul Vienna Insurance (VIG), va percepe un tarif cu 9% mai mic pentru poliţele încheiate în data de 20 decembrie, când asigurătorul aniversează nouă ani de la înfiinţare. Clienţii care deţin un card de credit BCR pot plăti contravaloarea poliţei în şase rate cu dobândă zero. Banca nu percepe dobândă cu condiţia ca rata lunară să fie plătită integral în perioada de graţie.
Groupama, companie înfiinţată anul trecut prin fuziunea BT Asigurări cu Asiban, oferă clienţilor care cumpără o poliţă RCA asistenţă rutieră gratuită în caz de accident, act de vandalism sau tentativă de furt. Tractarea autoturismului este asigurată în limita a 100 km de la locul accidentului.
Subscrierile din asigurări RCA au crescut cu 15,5% în primele nouă luni, până la 1,9 miliarde lei, în condiţiile în care încasările totale ale societăţilor de asigurări s-au redus cu 5%. În acest context, asigurătorii încearcă să vândă pe lângă poliţele obligatorii şi alte produse. Uniqa, de exemplu, a redus cu 35% preţul poliţelor de asigurare facultativă a locuinţelor şi de asigurare împot