Perioada care precede Crăciunul înseamnă o enormă competiţie comercială între marile capitale ale Europei, care fac tot posibilul pentru a-i atrage pe turişti. Febra Crăciunului se simte însă şi în Asia, unde, imaginea lui Isus care se naşte într-o iesle nu le evocă asiaticilor mare lucru.
Perioada care precede Crăciunul înseamnă o enormă competiţie comercială între marile capitale ale Europei, care fac tot posibilul pentru a-i atrage pe turişti.
Febra Crăciunului se simte însă şi în Asia, unde, imaginea lui Isus care se naşte într-o iesle nu le evocă asiaticilor mare lucru.
Crăciunul a devenit într-adevăr o afacere planetară, un fenomen comercial mondial. În Europa marile capitale, Parisul, Londra, Berlinul, Viena, îşi amplifică an de an logistica de Crăciun, pentru a atrage vizitatori şi cumpărători, familii cu copii, turişti străini şi autohtoni, pricipalul obiectiv fiind cel de a-i face să scoată banul din buzunar şi să cheltuiască.
Cum Crăciunul rimează şi cu vacanţele de iarnă, Parisul, de exemplu, se organizează an de an din ce în ce mai bine pentru a-i primi pe turiştii străini dar şi pe cei din provincie. Şi ce nu poate face de Crăciun la Paris o familie curioasă cu un anume buget prevăzut pentru un sejur de câteva zile! Nu mai puţin de 15 târguri sau pieţe de Crăciun sunt amenajate în tot oraşul, dintre care unele în proximitatea marilor monumente cum ar fi Turnul Eiffel sau a unor artere celebre precum bulevardul Champs Elysée.
Cu numai 6 euro pentru închirerea unei perechi de patine, o familie îi poate oferi un cadou de neuitat unui copil: el poate patina la etajul întâi al turnului Eiffel, unde a fost organizat un patinoar, la 57 de metri înălţime, suficienţi pentru a admira şi întregul Paris.
În jur de o mie de patinatori vin de altfel zilnic în acest loc pentru a gusta acest moment. Expoziţia Magic Ice, de la b