Circulaţia feroviară directă între Braşov şi Sibiu se reia de luni, pe secţia CF Braşov - Podu Olt, între staţiile Arpaş - Porumbacu, după finalizarea primei etape de lucrări la infrastructura şi suprastructura podului Cârţişoara, informează CFR SA, citat de Mediafax.
Traficul feroviar pe podul Cârţişoara, situat între staţiile Arpaş - Porumbacu, a fost închis din cauza pagubelor tehnice produse de inundaţiile din vara anului 2009, potrivit unui comunicat de luni al CFR SA.
Licitaţia pentru lucrarea "Reparaţie pod km 99+396 Braşov-Podu Olt" (Podul Cârţişoara) s-a desfăşurat în luna august 2010, iar în luna septembrie s-a încheiat contractul cu firma câştigătoare - asociaţia SC Sopmet SA în calitate de executant şi RIMS CO SRL în calitate de proiectant.
În urma finalizării primei etape de lucrări, circulaţia trenurilor se va relua cu restricţie de viteză de 5 km/h timp de 24 de ore, interval necesar pentru etapa de stabilizare, după care se va circula cu 30 km/h, urmând ca din 2011 (trimestrul al II-lea), o dată cu finalizarea ultimei etape de lucrări, traficul feroviar să se reia cu viteză normală de 80 km/h.
Valoarea totală a contractului de execuţie şi proiectare este de 3.585.000 de lei, iar sursa de finanţare este asigurată din fonduri de la bugetul de stat.
Ca urmare a redeschiderii circulaţiei feroviare pe secţia Făgăraş - Sibiu, se vor introduce în circulaţie pe relaţiile Bucureşti Nord - Făgăraş - Sibiu şi retur şi Braşov - Făgăraş - Sibiu şi retur şase trenuri şi se anulează două trenuri.
Astfel, începând cu 21 decembrie, vor fi introduse trenurile accelerat 1621 în relaţia Bucureşti Nord (plecare la 10.30) - Sibiu (sosire la 17.27) şi 1622 în relaţia Sibiu (plecare la 17.00) - Bucureşti Nord (sosire la 23.22) şi se anulează trenurile accelerate 11621 şi 11622 care circulă în relaţia Bucureşti Nord - Braşov - Copşa Mică - S