O afacere care are ca principal obiect de activitate vanzarea de brazi de Craciun este de cele mai multe ori una sezoniera si, din acest motiv, sansele de dezvoltare a profilului de business al unei astfel de companii sunt mici. Insa, chiar daca pentru comerciantii de brazi cea mai aglomerata si profitabila perioada din an ramane luna decembrie, exista alternative intr-un asemenea business.
Sezonalitatea unui astfel de business este doar aparenta, fiind vizibila la nivelul promovarii si al veniturilor, insa activitatea de pregatire - marcare, contractare (aprovizionare/furnizare) se intinde pe aproape toata perioada anului - dupa cum arata Ovidiu Neacsu, director comercial Silva Group Romania.
"In principal, am ales aceasta idee de afacere datorita potentialului pe care il prezinta; in plus, pe langa varful de activitate din perioada sarbatorilor, Silva Group furnizeaza pe toata perioada anului material dendrologic (conifere in special) pentru lucrari de amenajari exterioare", explica Neacsu.
Pe de alta parte, potrivit lui Marius Dosinescu (foto), director de dezvoltare BrazideCraciun.ro, exista o cerere destul de mare pe piata in aceasta industrie. In momentul in care a luat nastere BrazideCraciun, businessul era mai degraba un experiment.
"Un experiment care a reusit", sustine Dosinescu. "Studiile pe care le facusem inainte aratasera o nevoie in piata foarte mare pentru astfel de produse si servicii. La inceput am vandut doar brazi, insa in prezent www.brazidecraciun.ro a devenit un magazin complet dedicat Craciunului. Un alt motiv pentru care am lansat aceasta afacere este strict legat de obiceiul romanului de a cheltui in exces in perioada sarbatorilor de iarna."
In fiecare an, comenzile de brazi incep din data de 15 noiembrie si continua pana pe 25 decembrie. Anul acesta comenzile au inceput chiar din data de 1 septembrie, arata repr