Finalul de an reprezintă o oportunitate semnificativă pentru a vedea cât de organizaţi am fost în restul anului şi dacă acum suntem copleşiţi de prea multe sarcini. În aceste condiţii, este indicat să ne ierarhizăm activităţile şi să le îndeplinim astfel încât să nu fim nevoiţi să le amânăm pentru următorul an. Eventual, putem apela la colegi pentru a ne sprijini.
Ultimele săptămâni din an petrecute la locul de muncă sunt marcate de stresul cauzat de sărbători, o perioadă care ar trebui să fie liniştită şi fără probleme care să ne afecteze activitatea la birou. Claudia Indreica, managing partner la Psihoselect, remarcă faptul că din cauza acestei agitaţii reuşim să facem şi mai puţin din ceea ce ne-am propus pentru final de an. „Soluţia cea mai bună este organizarea lucrurilor pe care le avem de făcut, şi la muncă, şi acasă, prioritizarea lor şi realizarea sarcinilor importante. Acest lucru ne dă sentimentul de control a situaţiei şi totodată de confort", specifică Indreica. În plus, dacă ajungem în momentul în care nu putem îndeplini sarcinile primite, a cere sprijin nu este de neglijat. „Dacă simţim că nu reuşm să facem totul, putem cere ajutorul celor din jur ori să ne detaşăm de lucrurile pe care nu am reuşit să le facem", completează specialista.
Ideal este ca perioada premergătoare sărbătorilor să nu fie un acumulator de stres. Din acest motiv, anticiparea acestui moment poate fi realizată încă din timpul anului. Spre exemplu, dacă, la final de an, avem de realizat un bilanţ, bazat pe cifrele din întreg anul, activitatea ar fi facilitată, în condiţiile în care am pregătit această sarcină pas cu pas în fiecare lună. „Pentru a nu fi luaţi prin surprindere şi pentru a nu fi copleşiţi de volumul de muncă, este bine să rezolvăm din timp lucrările, rapoartele, tot ce ştim că trebuie să încheiem până la sfârşitul anului", recomandă Valeria Baciu, consil