Directorul marcilor Porsche/Bentley/Lamborghini din cadrul Porsche Romania, Adrian Pascu, spune ca cel mai greu moment pentru marca Bentley a fost sfarsitul anului 2009, cand s-a trezit cu cateva masini pe stoc de peste 200.000 euro.
“In cazul Bentley, am crezut ca va trece repede criza, am facut un stoc de 5 masini pe care l-am vandut, dar nu a fost usor. Pentru Bentley, sfarsitul anului 2009 a fost cel mai greu moment”, a precizat Pascu.
Daca in cazul Bentley, problema erau masinile din stoc, pentru Porsche s-a simtit numarul mic de masini gata de livrare.
“Pentru Porsche o oportunitate pierduta a fost ca am avut prea putine masini din modelul Cayenne vechi, nu am crezut ca se va vinde atat de bine la sfarsit de viata si puteam sa vindem mai multe unitati. Ianuarie-februarie 2010 a fost un moment dificil pentru marca din cauza disparitiei modelului anterior de Cayenne si aparitiei celui nou. La fel, anul trecut in ianuarie-februarie toata lumea astepta Cayenne diesel, iar livrarea a inceput prin mai”, a adaugat Pascu.
Seful celor trei marci in Romania spune ca banii sunt investiti cu atentie in marketing, preferind campaniile directe la clienti.
“Investim cu mult mai multa atentie banii in marketing, nu mai aruncam bani pe marketingul de masa, reclame in publicatii sau internet, suntem mult mai tintiti, in special mergem pe campanii de mail direct la clienti sau prin posta. Am redus destul de mult cheltuielile de marketing. In aceste momente dificile nu este cazul sa facem imagine, conteaza mai mult vanzarea, marketingul direct”, considera Pascu.
De la inceputul anului, compania a livrat un Lamborghini Gallardo Spyder Cabrio cu un pret de peste 200.000 euro fara TVA. Modelul a fost portocaliu si a avut un interior bicolor.
Anul acesta, Porsche Romania a mai vandut trei unitati Bentey, unul nou si doua second-hand (o ma