România încă nu are preţuri foarte atractive, însă străinii caută echipe locale
Zitec: Nu avem luxul de a ne alege clienţii, ei ne aleg pe noi
Outsourcingul românesc, una din puţinele ramuri ale economiei care nu a fost afectată foarte tare de perioada de criză şi recesiune, atrage tot mai mulţi clienţi cunoscuţi din străinătate. Alexandru Lăpuşan, CEO al Zitec, dezvoltatorul aplicaţiei HotelPeeps pentru Facebook, cea mai cunoscută aplicaţie românească din această reţea de socializare, a declarat că din ce în ce mai multe echipe dezvoltă software pentru firme cunoscute din străinatate, cu toate că România se menţine în continuare pe un palier mai puţin atractiv de preţ. "Chiar şi aşa, ţara noastră este preferată de clienţii vest-europeni datorită apropierii geografice şi culturale", a declarat într-un comunicat reprezentantul companiei.
Contactat de Curierul Naţional, reprezentantul companiei ne-a explicat de ce această tendinţă şi influenţa factorilor geografici şi culturali. "În primul rând nu avem mereu luxul de a ne alege clienţii, în principal ei ne aleg pe noi, de obicei prin recomandările altor clienţi. În mod sigur preţurile din România sunt mai convenabile decât cele din Vest, în plus este uşor ca din orice destinaţie importantă europeană să se ajungă în Bucureşti în 2-3 ore, fie pentru o întâlnire preliminară, fie pentru întâlniri de lucru după demararea proiectului", a declarat, pentru Curierul Naţional, Alexandru Lăpuşan. Potrivit acestuia, este mult mai uşor să derulezi un proiect dacă te-ai întâlnit faţă în faţă şi cunoşti echipa de dezvoltatori decât dacă îi cunoşti doar dintr-un email sau un website de prezentare. "Acestea sunt avantajele principale în momentul în care o firmă din Vest alege ca destinaţie de outsourcing în IT România", ne-a mai spus oficialul Zitec.
În ceea ce priveşte evoluţia de anul viitor a pieţei,