Printre mediile din indoor care au reusit sa atraga investitii mai mari in 2010, dupa un recul evident anul trecut 2009 se numara mall-urile, declara Razvan Marincoi, directorul de marketing al companiei de publicitate indoor Brand Management.
“In 2009, un buget de top operat de advertiseri pentru publicitate in mall se ridica la circa 17.000 euro. Asta pentru ca anul trecut a luat amploare indoor-ul pe hypermarket-uri, clientii concentrandu-se pe cresterea vanzarilor la raft, per brand. Cel mai mare buget de indoor advertising operat intr-un mall din top trei pe piata locala a fost putin sub 20.000 euro. Bugetele au fost reajustate si redistribuite pe o plansa mai mare de suporturi indoor. De exemplu, daca inainte puneam un buget de, sa zicem, 1.000 euro pe un singur suport, anul acesta acelasi buget l-am repartizat pe 3-4 tipuri de suporturi”, explica Razvan Marincoi (foto).
Printre industriile care au bugetat cele mai mari investitii in publicitatea indoor se numara cosmeticele, bunurile de larg consum, urmate de telecomunicatii, Internet, TV si automotive.
In ceea ce priveste industria de publicitate indoor, Marincoi sustine ca din punct de vedere valoric piata s-a mentinut la nivelul din 2009, cu o marja de +/- 5%. “Singurul lucru care s-a amplificat este ca in prezent companiile sunt mult mai exigente din toate punctele de vedere. Orientarea pe segmentul de indoor se axeaza pe proiecte speciale, pe instrumente inteligente, de multe ori unice”, sustine oficialul Brand Management.
Pentru 2011 acesta preconizeaza o scadere de 5% a investitiilor alocate indoor-ului sau, intr-un scenariu optimist, o stagnare a acestora la nivelul lui 2010.
Cehia – 50% din business-ul Brand Management
La numai doi ani de la deschiderea unei filiale in Cehia, afacerile Brand Management realizate acolo au ajuns sa detina o pondere de 50% din bus