Taiatul porcului, de la injunghiere pana la carnatii afumati. In Tinutul Padurenilor singurele elemente moderne acceptate in "procedura" de sacrificare a porcului sunt butelia cu gaz si masina de tocat carne. Nici nu se face bine ziua si, pe un frig cu multe grade pe minus, patru barbati se aduna-n curtea lui Ieremia Danciu din satul Muncelu Mare (comuna Vetel, judetul Hunedoara). Se-ncalzesc cu un pahar de cafea fierbinte, iar in timp ce povestesc nimicuri, conversatia este intrerupta brusc cu un "No, gata, hai!". Stapanul casei se indreapta spre cocina, deschide larg usa, insa godacul nici ca da sa iasa afara. Parca simte ca i se apropie sfarsitul. De fapt, cam asa se intampla de fiecare data. In ziua in care este taiat, porcul nu o mai zbugheste afara. Nimic surprinzator pentru "echipa" de sacrificare, scrie EVZ.
Raportul confidential al Bancii Mondiale. Cum am putea avea autostrazi in Romania. Romania nu are nicio strategie in domeniul transporturilor, plateste foarte scump intretinerea drumurilor, are "servicii de transport si infrastructura sub asteptarile romanilor si standardele europene", se arata intr-un raport al Bancii Mondiale care analizeaza activitatea si performanta ministerului Transporturilor si a catorva companii de stat din subordinea institutiei, precum CFR Calatori, CFR Marfa, CFR SA si Compania Nationala de Drumuri Potrivit expertilor BM, in domeniul Transporturilor, Romania suporta consecintele unor reforme incepute in anii trecuti si neterminate. Banca Mondiala atrage atentia asupra lipsei de politici cuprinzatoare in sectorul Transporturilor. Banca Mondiala recomanda in evaluare ca Ministerul Transporturilor sa pregateasca o strategie nationala de transport pe termen mediu care sa includa o anvelopa de resurse financiare realiste pentru anii dificili care urmeaza, informeaza Gandul.
Ambasadoarea lui Brancusi la New Yor