Majoritatea romanilor prefera sa ofere dulciuri sau articole de imbracaminte drept cadou de Craciun, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare GfK.
Astfel, 93 la suta din respondenti au declarat ca vor face cadouri de Craciun apropiatiilor, 84 la suta din acestia alegand dulciurile, se arata in sondajul remis Ziare.com.
De asemenea, peste trei sferturi aleg obiectele de imbracaminte si accesoriile vestimentare, precum si produsele sau serviciile cosmetice (675).
Jocurile sau jucariile sunt cumparate de mai mult de jumatate din cei chestionati, iar ceasurile si bijuteriile de 27 la suta.
Aproape doua treimi achizitioneaza echipamente electronice, IT, telecom si accesorii.
De altfel, romanii nu cumpara cadouri doar pentru alte persoane, ci 82 la suta au declarat ca isi cumpara ceva si pentru ei insisi, in timp ce 79 la suta fac cumparaturi pentru casa in aceasta perioada.
In functie de persoana pentru care se fac cumparaturile, situatia este destul de diferita. Categoriile de produse achizitionate "pentru mine personal" sunt in special articolele vestimentare si de incaltaminte, pentru casa sunt preferate produsele pentru curatenie, produse de patiserie si cofetarie, dar si decoratiunile de sezon.
Prietenii primesc, mai degraba, dulciuri si cosmetice in pachete promotionale, iar partenerii de viata articole si accesorii vestimentare, incaltaminte, dar si cosmetice in pachete promotionale.
Moldovenii cumpara bijuterii, bucurestenii carti
In Moldova, mai mult decat in alte regiuni ale tarii, 4 din 10 utilizatori de Internet se orienteaza catre bijuterii sau ceasuri. Cu toate acestea, din totalul respondentilor care achizitioneaza aceasta categorie de produse, 63% nu cheltuie mai mult de 200 de lei.
Si bucurestenii se deosebesc de locuitorii din