Toshiba a lansat miercuri în magazinele din Japonia ceea ce compania numeşte primul televizor care permite spectatorilor să vadă imagini 3D fără ochelari speciali, potrivit AFP. Dispozitivul are un ecran de doar 12 inci (circa 30 de centimetri) şi costă 1.400 de dolari, însă o versiune de 20 de inci (51 de centimetri) urmează să fie lansată în câteva zile.
Tehnologia 3Dfolosită până acum presupune proiectarea imaginii văzută din două perspective, rezultatul fiind o imagine "dublată" care are nevoie de ochelari speciali pentru a reda iluzia de tridimensional. Potrivit companiei, televizorul Regza GL1 foloseşte o tehnologie de procesare a imaginilor în profunzime, ceea ce permite utilizatorilor să aleagă versiuni 2D sau 3D pe canale TV obişnuite.
Clienţii care au testat televizorul în magazine sunt încântaţi de renunţarea la ochelarii special, consideraţi "enervanţi", însă mai mulţi s-au declarat "dezamăgiţi" de dimensiunea redusă a ecranului.
Retailerii de electronice speră ca noua tehnologie să impulsioneze vânzările, aflate în declin după ce guvernul a redus subvenţiile pentru achiziţiile de electrocasnice "prietenoase cu mediul".
Televizoarele 3D reprezintă noul front în lupta dintre producătorii de electronice. Sony a anunţat recent că nu crede că va tinge ţinta de vânzări de 25 de milioane de televizoare LCD anul acesta, din cauza mutării preferinţei consumatorilor către segmentul tridimensional.
Toshiba a lansat miercuri în magazinele din Japonia ceea ce compania numeşte primul televizor care permite spectatorilor să vadă imagini 3D fără ochelari speciali, potrivit AFP. Dispozitivul are un ecran de doar 12 inci (circa 30 de centimetri) şi costă 1.400 de dolari, însă o versiune de 20 de inci (51 de centimetri) urmează să fie lansată în câteva zile.
Tehnologia 3Dfolosită până acum presupune proiectarea imaginii văzută din d