Pe Criză, Moş Crăciun alege să cumpere cadourile de la promoţii. Nouă din zece români declară că fac cadouri pentru cei apropiaţi cu ocazia sărbătorilor de iarnă, iar jumătate dintre ei recurg la pachete promoţionale, se arată într-un studiu realizat de GfK România.
Efectele crizei economice se resimt şi la nivelul cumpărăturilor dedicate Sărbătorilor, mulţi dintre români recurgând la pachetele promoţionale. 57% dintre respondenţi preferă să achiziţioneze sub această formă dulciurile. În aceeaşi situaţie se află şi produsele cosmetice, pachetele promoţionale fiind preferate de 48% dintre cei chestionaţi
93% dintre respondenţii online chestionaţi declară că fac cadouri pentru cei apropiaţi cu ocazia sărbătorilor de iarnă. În acelaşi timp, o mare parte dintre ei nu se limitează numai la cadouri pentru ceilalţi - 82% îşi cumpără ceva şi pentru ei înşişi şi, într-o proporţie aproape la fel de importantă, 79% - fac cumpărături pentru casă în această perioadă.
Din punct de vedere al categoriilor de produse achiziţionate, 84% dintre persoanele intervievate aleg dulciurile, peste trei sferturi obiectele de îmbrăcăminte şi accesoriile vestimentare, dar şi produsele sau serviciile cosmetice (67%). Jocurile sau jucăriile sunt cumpărate de mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi, iar ceasurile şi bijuteriile de 27%. Aproape două treimi achiziţionează echipamente electronice, IT, telecom, dar şi accesorii.
În funcţie de persoana pentru care se fac cumpărăturile, situaţia este destul de diferită. Categoriile de produse achiziţionate „pentru mine personal" sunt în special articolele vestimentare şi de încălţăminte, pentru casa sunt preferate produsele pentru curăţenie, produse de patiserie şi cofetărie, dar şi decoraţiunile de sezon. Prietenii primesc mai degrabă dulciuri şi cosmetice în pachete promoţionale, iar partenerii de viaţă articole şi accesori