Televizorul, aşa cum îl ştim, este deja istorie. Tehnologia 3D face progres după progres. Şi, în pofida crizei, mulţi români plătesc preţul pentru a ţine pasul cu cele mai noi evoluţii
Producătorul japonez Toshiba a lansat, deocamdată doar pe piaţa niponă, televizorul 3D al viitorului. Incomozii ochelari speciali concepuţi pentru a vizualiza cea de-a treia dimensiune a imaginii nu mai sunt necesari, potrivit AFP. Preţul aparatului, al cărui ecran are doar 12 inci, este de aproximativ 1.400 de dolari (circa 4.600 de lei).
Şi în România unu din o sută dintre cei care au cumpărat un televizor anul acesta a optat pentru un model 3D. "Cota de piaţă a televizoarelor 3D din totalul televizoarelor vândute anul acesta este de sub 1%. Este de aşteptat ca în 2011 nivelul acestora să ajungă la aproximativ 2%", a declarat pentru gândul Iulian Stanciu, directorul general eMAG.
El identifică şi cele mai populare modele comercializate în magazinul online pe care îl conduce. Din luna mai şi până în prezent, compania a vândut peste 200 de bucăţi. "Vedetă" a fost un televizor 3D LG, cu o diagonală de 106 centimetri şi un preţ de circa 5.500 de lei.
Peste 70 de astfel de unităţi au fost achiziţionate. Locul secund este ocupat de un model al producătorului Samsung, cu o diagonală de 101 centimetri, vândut în peste 30 de exemplare. Foarte populară s-a dovedit a fi şi o plasmă 3D a celor de la Panasonic, cu o diagonală de 127 de centimetri.
Circa 3.000 de români se uită la propriul tv 3D
Expansiunea pieţei este limitată de numărul relativ mic de producţii tridimensionale care se pot găsi în România. Numărul filmelor lansate şi în format 3D nu depăşeşte 50 de unităţi.
De aceea, o estimare recentă pe baza informaţiilor din piaţa de profil realizată de Business Magazin arată că anul acesta se vor vinde, la nivel naţional, doar circa 3.000 de astfel de