Cadrele didactice de la Liceul de Informatică „Ştefan Odobleja“ din Craiova au depus ieri un memoriu la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, nemulţumite de decizia Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Dolj de a comasa această unitate şcolară, începând cu 1 septembrie 2011, cu alte trei - Grupul Şcolar Industrial Electroputere, Colegiul Tehnic „Ion Mincu“ şi Grupul Şcolar ICM 2.
„Considerăm această decizie abuzivă, ilegală, în totală contradicţie cu instrucţiunile pentru fundamentarea cifrei de şcolarizare şi stabilirea reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitare de stat pentru a face economii la buget, de a eficientiza organizarea reţelei şcolare şi de a creşte calitatea actului didactic“, se precizează în memoriu.
Cadrele didactice consideră că această decizie de comasare este total neavenită deoarece, pe lângă faptul că nu aparţin „aceluiaşi tip de şcoli (Liceul de Informatică «Ştefan Odobleja» aparţine filielei teoretice, nu învăţământului profesional şi tehnic), rezultatele elevilor din «Ştefan Odobleja» sunt superioare celorlalţi elevi atât în ceea ce priveşte media de admitere, cât şi rezultatele la examenele de finalizare (în timp elevii de la «Odobleja» au avut un procent de promovabilitate la bacalaureat de 100%, elevii celorlalte trei unităţi şcolare au avut sub 30% promovabilitate la bacalaureat) sau la concursuri şi olimpiade şcolare“.
În plus, se adresează unor grupuri-ţintă diferite. „Am respect deosebit pentru orice meserie, atâta timp cât este făcută cu simţ de răspundere. Chiar şi aşa, în timp ce ei pregătesc elevii pentru o meserie, noi îi pregătim pentru o profesie. Elevii noştri pot practica ca profesionişti, nu ca meseriaşi“, a declarat Ion Făsui, profesor de matematică la Liceul „Ştefan Odobleja“ şi susţinut de o serie de alţi profesori, care consideră că decizia este în contradicţie cu instru