În foamea după clienţi agenţiile au iniţiat programe ample de vacanţe cu discount
În acest an termenul de sejur a intrat la apă - de la 6-7 la doar 5 nopţi de cazare
Anul turistic 2010 a fost caracterizat de oferte speciale dedicate, atât turismului intern, cât şi celui extern, din care programul care s-a bucurat de un succes remarcabil a fost "Înscrieri timpurii" - ediţia de vară, care a reuşit să atragă un număr de 50.000 de turişti, cu 40% mai mult decât prima ediţie, lansată în 2009. Ediţia de iarnă, care a fost o noutate a programului de marketing al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), a fost bine primită de turişti şi de către hotelierii din staţiunile montane, notează asociaţia în retrospectiva anului turistic care aproape s-a încheiat.
Potrivit raportului ANAT, turiştii români au primit cu interes campaniile derulate, printre care "miniPreţuri de vacanţă" - pentru capetele de sezon, (care include programele "Litoralul pentru toţi", "Decada balneară", O săptămână la munte), "Zile gratuite de vacanţă" - pentru sezonul intermediar şi "Supliment la masă" sau "Hai la Băi pentru vârful de sezon". În ceea ce priveşte segmentul extern, agenţiile de turism au promovat încă din iarnă campanii de early booking pentru o serie de destinaţii turistice atractive.
O altă caracteristică a anului 2010 s-a constatat în ceea ce priveşte media sejurului, care a scăzut de la 6-7 nopţi, aşa cum era în anii trecuţi, la 5 nopţi.
Turiştii nu s-au mai ferit atât de tare de România, cum au făcut-o în 2009
ANAT mai menţionează că anul 2010 a înregistrat, în pofida crizei, o uşoară creştere a numărului de turişti străini sosiţi în România prin tour-operatorii specializaţi pe incoming. Chiar dacă numărul total al turiştilor de pe Litoral a înregistrat o uşoară scădere, înregistrăm o creştere de 30% a turişti