Aviva, a patra companie din piaţa asigurărilor de viaţă, şi-a bugetat o creştere a primelor brute subscrise în 2011, dar anul acesta va încheia cu afaceri în scădere comparativ cu 2009.
Aviva, a patra companie din piaţa asigurărilor de viaţă, şi-a bugetat o creştere a primelor brute subscrise în 2011, dar anul acesta va încheia cu afaceri în scădere comparativ cu 2009.
Anul trecut compania a subscris prime brute de circa 102 milioane lei (24 mil. euro), cu 5% mai puţin decât în 2008, iar în primul semestru din acest an afacerile Aviva au scăzut cu 17% faţă de perioada corespunzătoare din 2009, la 40 milioane de lei (9,5 mil. euro), din cauza rezilierilor de poliţe şi a schimbării modului de înregistrare a primelor în contabilitate.
"Am cuprins în bugetul pe anul viitor o creştere a primelor brute subscrise, dar nu vreau să avansez încă o cifră. În 2011 încercăm să ne asigurăm un portofoliu de calitate, adică să creştem proporţia contractelor care rezistă până la maturitate şi să dezvoltăm canalul de bancassurance", a declarat Mihai Popescu, directorul general al societăţii.
Asigurările de viaţă au înregistrat după primele nouă luni o creştere cu 2,9%, până la un volum al primelor brute subscrise de 1,22 mld. lei, după ce anul trecut scăzuse cu două cifre. Majoritatea companiilor de asigurări de viaţă au înregistrat însă în continuare scăderi, creşterea pe ansamblul pieţei datorându-se vânzărilor de poliţe unit-linked cu primă unică ale BCR Asigurări de Viaţă.
Aviva are parteneriate încheiate cu şase bănci pentru distribuţia poliţelor prin reţeaua acestora, dar anul acesta vânzările prin acest canal au fost mai slabe, compania bazându-se mai mult pe agenţii proprii. Asigurătorul are în prezent 500 de consilieri de vânzări şi spune că anul viitor intenţionează să recruteze câteva sute de agenţi.
Şeful Aviva se aşteaptă ca avans