Scăderile pieţei auto nu pot fi compensate decât prin inovaţie, deşi legile rigide lasă puţin loc pentru invenţii.
Companiile de asigurări din România, dependente în mare măsură de evoluţia poliţelor obligatorii pentru accidente, se află în faţa unei mari provocări în condiţiile în care piaţa auto este în declin încă din 2009. Pentru că preţurile RCA nu mai pot merge decât în sus, asigurătorii sunt obligaţi să apeleze la alte metode pentru a supravieţui crizei şi, eventual, pentru a face profit. Inovaţia se conturează ca una dintre soluţii, deşi aplicabilitatea ei este limitată de legislaţia de specialitate. Răspunderea civilă auto, fiind o asigurare obligatorie care are drept beneficiar terţele persoane păgubite, nu lasă loc pentru foarte multe inovaţii din partea companiilor. Există însă loc şi pentru metode noi, cum ar fi cross-sellingul, despre care s-a vorbit enorm. O sursă de „inspiraţie" sunt şi metodele aplicate de către companiile din alte ţări.
Ar putea companiile din România să ofere acoperiri suplimentare alături de RCA, aşa cum fac asigurătorii din alte ţări? În mod cert, nu în viitorul apropiat. Deşi astfel de beneficii ar aduce o notorietate de necontestat companiei care le pune în practică, acestea presupun costuri suplimentare pe care asigurătorii nu şi le pot permite în prezent.
Tendinţa de a oferi ca beneficii alte produse de asigurare, ca stimulent de vânzare, a devenit din ce în ce mai evidentă. Treptat, acoperirile şi serviciile suplimentare din gama celor menţionate anterior vor deveni din ce în ce mai des întâlnite, în primul rând pentru că beneficiile sunt mai mult decât clare.
Cum este în Occident
Anglia - Legea stipulează că şoferii trebuie să fie asiguraţi sau să aibă un depozit de minimum 500.000 lire sterline. Astfel, pentru a satisface cerinţele minime ale Road Traffic Act, există o asigurare de răspundere