După ce ani de zile a stat în umbra creditului de nevoi personale, cardul de cumpărături a devenit unul dintre cele mai vândute produse bancare pe timp de criză.
Numărul persoanelor de peste 15 ani care folosesc un card de credit era, la finele lunii noiembrie, de două ori mai mare decât în 2009, arată un studiu al GfK România preluat de money.ro. Cardul de credit a revenit în atenţia românilor, după ce mai bine de un an jumătate a fost neglijat aproape complet. „O posibilă explicaţie pentru revenirea preferinţei pentru utilizarea cardurilor de credit din ultimul an vine din faptul că băncile s-au concentrat destul de susţinut pe promovarea cardurilor de cumpărături cu accent pe diverse beneficii, printre care şi perioada de graţie extinsă", arată portalul de business.
În plus, majoritatea băncilor au renunţat aproape în totalitate la „produsul-vedetă", al perioadei de boom economic şi anume creditul de nevoi personale. Instituţiile de credit au preferat să pună în vitrină cardurile, inclusiv cele care permit descoperitul de cont, în condiţiile în care riscul ca un client să nu plătească ratele este cu mult mai mic. Menţionăm că, în cazul descoperitului de cont banca are posibilitatea de a retrage rata direct de pe cardul de salariu al clientului.
Revenire remarcabilă
„Cardul de credit a pierdut mult din popularitate pe parcursul anului 2008 şi până în a doua jumătate a lui 2009. 11% din totalul populaţiei urbane cu vârsta peste 15 ani folosea acest tip de produs bancar în ianuarie 2008, iar până în septembrie 2009 numărul utilizatorilor s-a redus la jumătate. Începând cu finele anului 2009, creşterea s-a reluat, astfel că în prezent 10% din populaţia urbană deţine un card de credit", spune Anca Zamfirescu, cercetător senior, expert în piaţa financiar-bancară la GfK România. Acest produs bancar este folosit în special de persoanele angajate ş