CJCP Constanta a inregistrat peste 400 de reclamatii ce au ca obiect nerespectarea OUG 50/2010
23 din cele 69 de amenzi aplicate au fost contestate in instanta
Sute de reclamatii au curs, in acest an, la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor din partea constantenilor suparati ca bancile cu care au contracte de creditare nu au respectat si nu respecta legislatia in vigoare. Clientii reclama faptul ca, odata cu aparitia OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, ordonanta care aliniaza legislatia romaneasca la directivele europene, bancile au modificat toate clauzele in favoarea lor. Reclamantii amintesc ca anul trecut, in plin an de criza economica, mai toate bancile au majorat ratele lunare de credit de la cateva zeci pana la cateva sute de euro. Si, parca nu era de ajuns in acest an, toate bancile au transformat dobanda interna in marja fixa plus EURIBOR / ROBOR / LIBOR, in functia de moneda creditului. Numai ca bancile, pentru a-si putea pastra actualele dobanzi, au majorat marja fixa din contract, fapt ce era interzis prin lege. De asemnea, alte banci au pastrat comisioanele risc din contractele de credit de consum sau introducerea unor noi comisioane, desi legea preciza eliminarea lor. Alti constanteni au sesizat ca banca si-a rezervat dreptul de a modifica dobanda fara a indica in contract motive clare, cu notificarea consumatorului, iar in cazul in care acesta nu raspundea in termenul stabilit de banca se considera aceeptarea tacita. Acestea sunt doar cateva dintre exemplele date de consumatori in sesizarile scrise primite de CJPC Constanta.
Comisarul sef al CJPC, Dionisie Culetu, declara ca numai in judetul Constanta numarul reclamatiilor inregistrate de CJPC Constanta s-a ridicat, in perioada 21 septembrie si 12 decembrie, la peste 400 de sesizari. In urma abaterilor constatate ca urmare a nerespectar