Câteva zeci de mii de bucuresteni, din Drumul Taberei, Militari sau Rahova, în special, ar putea câstiga din primavara anului viitor câte o ora de viata în fiecare zi pierduta acum în trafic. În martie este estimata finalizarea pasajului Basarab, cel mai scump din oras - 150 de milioane de euro -, dar pe care ar putea trece zilnic 100.000 de masini, respectiv 10% din parcul auto al Bucurestiului. Business Construct a urcat deja pe el.
"Sunteti prima masina (în afara celor implicate în constructia proiectului - n.red.) care urca pe podul de la Basarab", au tinut sa precizeze reprezentantii consortiului FCC Construccion - Astaldi, constructorii pasajului denivelat superior Basarab, care spera sa finalizeze lucrarile în martie 2011. Asta si daca vremea va tine cu ei.
"Nu ne oprim, noi lucram în continuare pe pod", spune Grigorie Verenciuc, director executiv al proiectului, reprezentant din partea companiei italiene Astaldi, care alaturi de spaniolii de la FCC Construccion sunt responsabili de realizarea proiectului.
Bucurestenii din sudul si vestul orasului, care traverseaza zilnic orasul spre Piata Victoriei si nordul Capitalei, mai au de asteptat câteva luni pâna vor avea acces pe pod. Deocamdata, formeaza cozi de zeci de masini în fiecare dimineata pe podul Grant si înainte de intersectia de la Razoare, iar seara pe sensul de întoarcere catre casa. Acestea sunt singurele cai de acces prin care poate fi facuta conexiunea dintre Drumul Taberei, spre exemplu, si Piata Victoriei, în conditiile în care Gara de Nord nu mai poate fi considerata în nordul orasului, ci în centrul Bucurestiului, astfel ca soferii au în prezent fie optiunea de a traversa singurul pod peste calea ferata, cel din dreptul stadionului echipei Rapid, fie sa ocoleasca zecile de linii de tren pe dupa Gara.
Cum urci din dreptul Carrefour Orhideea pe una dint