Suma reprezintă investiţia necesară în următorii doi ani, astfel încât timpul de aşteptare în trafic să scadă cu 15%, iar poluarea datorată circulaţiei auto - cu 20%
În următorii doi ani, Primăria Capitalei trebuie să investească trei miliarde de euro în modernizarea marilor bulevarde. Viceprimarul general al Capitalei, Mircea Raicu, a declarat pentru gândul că "ba-nii ar trebui să provină din bonduri, împrumuturi de pe piaţa de capital şi din bugetul municipalităţii. Gradul de îndatorare al Primăriei Capitalei este de 9-11 la sută şi mai putem să ne împrumutăm. Asta va însemna un împrumut de aproximativ 700 de milioane de euro pe an".
Reabilitarea marilor bulevarde, dar şi construcţia inelelor principal şi median ar trebui să se încheie, potrivit lui Mircea Raicu, în 2013. "Deocamdată, pentru construcţia inelului median mai trebuie făcute nişte exproprieri. Când vom reuşi să investim aceşti bani în infrastructura rutieră, vom sta cu 15 la sută mai puţin în trafic şi vom inhala cu 20 la sută mai puţine noxe", a explicat viceprimarul general. Modernizarea infrastructurii rutiere a Bucureştiului va însemna şi construcţia de pasaje supraterane şi subterane la intersecţia marilor bulevarde, de parcări, mijloace de transport în comun nepoluante sau "unda verde".
"Vor fi lucrări de amploare în Bucureşti. Unele deja au început şi urmează să înceapă construcţia, în parteneriat public-privat, a şapte parcări subterane, care vor avea între 300 şi 2.500 de locuri fiecare. În cursul anului viitor, urmează să se sem-neze parteneriate pentru construcţia altor 11 parcări subterane", a mai spus Mircea Raicu. Tot la anul, se vor finalize lucrările de reabilitare a Centrului Istoric şi se va începe şi construcţia la Arena Bucureşti, o sală multifuncţională cu 16.000 de locuri. Aceasta va fi ridicată în zona Văcăreşti.
Lucrări ce ar trebui finaliz