Anul acesta au fost inauguraţi 70 de kilometri de drumuri, dar ar fi trebuit să fie daţi în folosinţă 157
În prezent, România are 314 kilometri de autostradă, iar în următorii cinci ani ar trebui finalizaţi 289 de kilometri
În 2007, Ministerul Transporturilor anunţa strategia privind construcţia de autostrăzi în perioada 2007-2013. Conform acesteia, în 2010, 528 de kilometri de autostrăzi ar fi trebuit să fie gata. Printre ele, Bucureşti-Constanţa, Bucureşti-Giurgiu şi Timişoara-Nădlac. În realitate, în România ultimilor 20 de ani s-au construit doar aproximativ 280 de kilometri de autostradă. Bilanţul pe anul acesta arată în felul următor: 70 de kilometri de drumuri, din 157 de kilometri, câţi ar fi trebuit să fie construiţi.
Potrivit programului iniţial, la sfârşitul anului acesta ar fi trebuit să fie inaugurate tronsoanele Ogra - Câmpia Turzii, Cluj Vest - Mihăileşti şi Mihăileşti - Suplacu de Barcău, din cadrul Autostrăzii Transilvania, cu o lungime totală de 137 de kilometri, cât şi tronsonul Bucureşti - Moara Vlăsiei, lung de 20 de kilometri.
532 km în următorii trei ani
Planurile pentru următorii trei ani făcute de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii arată că vor fi construiţi nu mai puţin de 532 de kilometri de autostradă şi că, până la sfârşitul anului viitor, vor fi lansate proiecte în valoare de 5,57 miliarde de euro, din bani europeni, prin Programul Operaţional Transporturi. Pe lângă banii primiţi de la Uniunea Europeană, 72% din bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pe 2011 ar trebui alocat acestor proiecte, adică în jur de 8,3 miliarde de euro.
"Anul acesta lansăm licitaţii pentru 288,7 kilometri de autostradă, care vor dura cel puţin doi ani, iar efortul bugetar va fi de 2,5 miliarde de euro", a declarat acum ceva vreme ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, car