Taxa de poluare auto va fi majorată, din 2011, în medie cu 45-50% faţă de nivelul actual, dar cu o creştere dublă sau aproape triplă pentru vehicule poluante, taxa fiind stabilită în funcţie de vechimea maşinii, capacitatea cilindrică şi gradul de poluare.
În şedinţa de joi, Guvernul a decis majorarea taxei auto începând cu 1 ianuarie 2011.
Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a anunţat că această majorare se impune având în vedere că statul a cheltuit pentru Programul Rabla 722 milioane lei şi penbtru că de la 1 ianuarie 2011 se vor mai fabrica doar maşini Euro 5 şi euro 6.
“Maşinile Euro 5 vor fi taxate cu sume cuprinse între 60 euro şi 1.200 euro. Astfel, pentru o maşină Euro 5 de 1.200 cmc taxa va fi de 60 euro, iar maximul va ajunge la 1.200 euro”, a spus Borbely.
Totuşi, potrivit documentului aprobat de Guvern, cea mai mare taxă pentru maşinile Euro 5, de 4.200 cmc, cu o vechime de zero ani, este de 1.867 euro.
Pentru autovehiculele achiziţionate înainte de data de 31 decembrie 2010 şi pentru care s-au demarat formalităţile se va aplica taxa veche.
„Cei care au importat maşina până la 31 decembrie 2010, se vor prezenta, până la 31 ianuarie 2011, la autorităţile fiscale cu cererea şi cu dosarul ce atestă că a fost făcută măcar plata parţială pentru maşină , după care mai au la dispoziţie încă 30 zile pentru a finaliza dosarul”, a explicat ministrul Mediului.
Taxa va fi curpinsă între 40 euro şi 30.432 euro
Pentru anul viitor, potrivit documentului emis de Guvern, cea mai mare taxă auto va fi de 30.432 euro plătită pentru înmatricularea unei maşini non euro cu motor de 3.200 cmc şi vechime de 20 ani. Pe de altă parte, cea mai mică taxă, de 40 euro, va fi plătită pentru maşinile Euro 5, de 1.100 cmc, cu o vechime de doi ani.
Astfel, maşinile Euro 5 vor fi taxate între 40 euro şi 1.867 euro.
Pentru maşin