Jean Valvis, unul dintre cei mai cunoscuţi oameni de afaceri de pe piaţa locală, spune la 18 ani după ce a venit pentru prima dată în România şi după ce a vândut două dintre afacerile construite de la zero - Dorna (vândută către Coca-Cola) şi LaDorna (achiziţionată de Lactalis) - că nu intenţionează să mai vândă businessul cu vin sau noul business cu apă.
"Faptul că am reuşit performanţa de două ori - două proiecte începute de la zero - să vând la numărul unu mondial al categoriei, faptul că am făcut de două ori acest lucru nu înseamnă că sunt o maşină care vinde, un reseller", explică Jean Valvis (56 de ani), care deţine în prezent Valvis Holding Group. Holdingul include businessul cu apă Aqua Carpatica, cel cu vin Domeniile Sâmbureşti, afacerea cu cereale bio Dorna Agri şi AgroElectrica, specializată pe energie regenerabilă. Grupul are 400 de angajaţi.
"Când am vândut laptele luasem deja decizia să investesc în energie regenerabilă. Dacă fiecare vânzare te conduce la nişte cifre cu un zero în plus, putem spune că vânzările sunt justificate. Investiţia în Dorna era de ordinul milioanelor. Investiţia în LaDorna era de zeci de milioane. La energie regenerabilă vorbim de sute de milioane."
Omul de afaceri elveţian de origine greacă recunoaşte că de fiecare dată când a vândut a făcut-o pentru a putea investi în viitorul său proiect, asta nu înseamnă că el creează afaceri pentru a le vinde. "Dacă am vândut operaţiunea întotdeauna am făcut-o pentru a investi în viitorul meu. Îmi păstrez un elan creativ. Nu vând pentru a cumpăra iahturi, jet-uri şi vile în insulele Caraibe."
Deşi recunoaşte că există justificări pentru vânzarea unei companii, Valvis spune că vrea să creeze o tradiţie de familie în industria vinului. Omul de afaceri a investit în vin până în prezent 11 milioane de euro şi are plantate 500 de hectare, dintre care 100 cu strugu