Asociaţia de Turism a Municipiului Bucureşti (ATMB), fondată în octombrie anul trecut printr-un parteneriat public-privat, promite proiecte ce vor transforma Capitala "într-o destinaţie turistică europeană comparabilă cu Praga, Paris şi alte mari capitale", deşi oficialii asociaţiei nu ştiu nici măcar câţi vizitatori primeşte Bucureştiul.
"Dorim ca Bucureştiul să ajungă pe harta turistică a Europei. Vom lansa din 2011 programul Bucharest City Plus, care va promova atât în ţară, cât şi în străinătate programe turistice precum şi alte evenimente culturale, sportive, gastronomice", a declarat Carmen Pavel, vicepreşedintele ATMB şi proprietara agenţiei de turism J'Info Tours, care a mai adăugat că acest program va fi susţinut de magazinul Cocor. Fondatorii ATMB sunt Primăria Municipiului Bucureşti, Camera de Comerţ şi Industrie, Asociaţia de Promovare a Obiectivelor Turistice, agenţia de turism J'Info Tours, Fundaţia Comuniunea Internaţională Română, agenţia de turism Danco Pro Communication, compania de transport persoane C&I Com Serv. Preşedintele ATMB este Sorin Oprescu, primarul Capitalei.
Întrebată de ZF câţi turişti străini a primit Bucureştiul în acest an, Carmen Pavel a declarat că "nu are aceste cifre", fără a face alte comentarii. Nici Mircea Raicu, viceprimarul Bucureştiului, nu a ştiut câţi turişti primeşte Capitala.
Spre comparaţie, toţi oficialii asociaţiilor de turism austriece, franceze sau elveţiene, care au venit anul acesta în România pentru a-şi promova oraşele, deţineau date oficiale la zi legate de situaţia turiştilor care le vizitează oraşele. Mai mult, aceştia cunoşteau şi informaţii legate de durata medie de şedere a turiştilor. Potrivit ultimelor date de la Institutul Naţional de Statistică al României, numărul turiştilor care au vizitat Capitala în primele şapte luni din acest an a crescut cu 15,4% faţă de aceeaşi perioadă a