Un raport publicat la sfârșitul lui noiembrie de Verisign arată că spațiul virtual găzduiește peste 200 de milioane de domenii. 201.8 milioane, mai exact. Întradevăr, un număr impresionant care sugerează nivelul de dezvoltare al onlineului, numai că trebuie să privim și dincolo de cifre.
Verisign notează [pdf] un număr de 201.8 milioane de TLDs – Top Level Domains (.com, .org, .net, etc) – înregistrate global dintre care 79.2 milioane sunt domenii naționale sau Country Code Top Level Domains (ccTLD), cu alte cuvinte domenii cu extensii precum .ro, .de, .ru etc. Acestea din urmă au cunoscut o creștere a numărului înregistrărilor în timp ce TLDs au crescut cu 7 procente.
Creșterea numărului domeniilor de gen .com,.net sau .org este lesne de înțeles. Majortatea marketerilor online sugerează folosirea acestor extensii, iar domeniile naționale au prins importanță în ultimii ani probabil, printre altele, datorită modului de localizare întreprins de principalele motoare de căutare. Localizarea din punct de vedere SEO se face în funcție de extensia domeniului (.ro spre exemplu) și de conținutul siteului, evident, relevanța backlinks, pe lângă alte detalii cu importanță mai scăzută, cum ar fi locația serverelor.
Însă, creșterea numărului de domenii înregistrate, din punctul meu de vedere, se datorează în special acelor firme online, mult hulite, care sunt implicate într-un proces continuu de înregistrare de domenii cu toate cuvintele posibile pentru absolut toate domeniile de activitate imaginabile.
Un exemplu la îndemână este BuyDomains.com, sau register.com. Companiile respective oferă potențialilor clienți liste impresionante cu domenii de calitate (formate dintr-un cuvânt, două sau trei, precum și abrevieri), dar și multe altele mai ieftine. BuyDomains se laudă pe siteul lor că dețin peste 1.500.000 de domenii premium ( a se citi de vânzare)