Provident: Jumătate din solicitările pe care le primim sunt respinse în urma analizei bonităţii potenţialilor clienţi
Russell Johnsen: Sistemul de scoring a fost revizuit în mai multe rânduri anul acesta pentru a limita expunerea la clienţii cu un grad de risc ridicat
"Odată cu înăsprirea condiţiilor de creditare a fost limitat şi ritmul de creştere a numărului de clienţi şi a împrumuturilor emise''
În ultimii ani a crescut numărul românilor care au apelat la instituţiile financiare nebancare (IFN) pentru a lua împrumuturi de valoare mai mică. Odată cu înăsprirea crizei şi cu scăderea creditării în sistemul bancar, şi IFN-urile au luat o serie de măsuri pentru a micşora cât mai mult riscurile. În aceste condiţii, creditul la domiciliu nu mai este accesibil oricui. ''Sistemul de scorare (scoring) a fost revizuit în mai multe rânduri anul acesta pentru a limita expunerea la clienţii cu un grad de risc ridicat. Pe lângă acest sistem, care ia în calcul criterii precum vârstă, venituri, comportament de plată (pentru clienţi existenţi), faptul că agenţii noştri vizitează clienţii acasă pentru prezentarea caracteristicilor împrumutului şi, după caz, analizarea actelor necesare şi semnarea contractului (indiferent de opţiunea clientului - prin transfer bancar sau la domiciliu) ne ajută să înţelegem mai bine nevoile şi posibilităţile acestora şi să împrumutăm responsabil. Odată cu înăsprirea condiţiilor de creditare a fost limitat şi ritmul de creştere a numărului de clienţi şi a împrumuturilor emise, însă în acelaşi timp s-a menţinut calitatea portofoliului de credite, un aspect esenţial pentru o companie responsabilă'', a declarat, în cadrul unui interviu acordat Curierului Naţional, Russell Johnsen, director general al Provident Financial România.
Potrivit acestuia, produsele instituţiei se adresează cu precădere oamenilor cu venituri moderat