Gafele facute de fostul sef BP Tony Hayward in timpul dezastrului din Golful Mexic, schimbarea logoului Gap sau telefonul Kin al Microsoft se afla in topul celor mai stupide momente din afaceri in anul 2010.
Tony Hayward conduce detasat topul realizat de revista Fortune, jurnalistii americani intrebandu-se daca a fost cineva mai stupid decat el in acest an.
Desi in Golful Mexic avea loc un adevarat dezastru ecologic, iar 13 muncitori de pe platforma petroliera si-au pierdut viata, Hayward inca spunea la o luna dupa accident ca impactul este mic. Mai mult, satul de atacurile presei, el chiar a spus ca isi vrea viata inapoi.
Gap, cel mai mare lant de magazine de haine din SUA, a intrat in topul momentelor stupide din afaceri cu decizia de a-si schimba logo-ul celebru. Consumatorii nu au fost de acord ca decizia era buna si au lansat campanii de critici pe retelele de socializare. Dupa o saptamana, retailerul american si-a cerut scuze si a revenit la vechea imagine.
Oricat de mult succes ar avea, si Steve Jobs a intra in topul deciziilor stupide din afaceri cu momentul in care a spus ca utilizatorii de iPhone 4 nu tin telefonul bine in mana si de aceea au probleme de receptie. Desi vanduse cateva milioane de telefoane, iar utilizatorii lor incepusera sa se planga de problemele telefonului, Jobs a spus "Evitati sa il tineti in acel fel". Mai tarziu a recunoscut existenta problemelor de receptie si a transmis mesajul devenit acum celebru "We're not perfect".
Telefonul Kin de la Microsoft este o alta decizie proasta a anului 2010. Dupa ce a cheltuit 1 miliard de dolari cu el, Microsoft a decis sa il retraga de pe piata la doar o luna de la lansare din cauza vanzarilor foarte proaste. Potrivit unor informatii, s-ar fi vandut mai putin de 10.000 de unitati.
Si Google a luat decizii proaste in 2010, iar serv