Copiii cu probleme materiale care prezintă risc de a nu mai frecventa şcoala sunt vizitaţi de colegii lor cu rezultate bune şi ajutaţi să nu renunţe la învăţătură
1 /.
Ca să obţină o ghirlandă frumoasă, ca de zăpadă, trebuie să mărunţească bine placa de polistiren în bucătele mici, pe care să le prindă pe o sfoară şi apoi să le potrivească pe o hârtie de unică folosinţă, găurită în mijloc. Prima echipă s-a pus deja pe treabă, iar sunetul polistirenului rupt de mâinile pricepute ale copiilor îi deranjează pe ceilalţi.
Nu-i nimic, încearcă să se concentreze pe colindele care răsună uşurel, dintr-un casetofon, într-un colţ al camerei.
La celelalte mese, prichindei de clasa a III-a şi a IV-a cu capetele plecate, trudesc cu foarfece, aţă, ac, hârtie colorată, diverse ornamente pentru brad. Din mâinile lui George se naşte un glob colorat din hârtie, pe care o să-l agaţe în brăduţul din clasa lui. Vorbeşte frumos despre şcoală, aşa cum vrea lumea să audă. În realitate, el nu prea vine la şcoală şi se află chiar în situaţia de a abandona şcoala. „Îmi place la şcoală. Îmi place mate, civica, ştiinţe... Cu colegii nu prea mă înţeleg, că mă bat”, spune băiatul pirpiriu, cu ochii strălucitori. „Eu n-am lipsit niciodată de la şcoală, dar el da...”, şi arată spre colegul lui care s-a ridicat deja în picioare să explice situaţia. „Eu lipsesc doar când sunt răcit. Dar nu răcesc des, că eu nu iau răceala de la oricine, eu o fac singur”, spune copilul serios.
Lucrul în echipă, ajutor pentru colegii cu probleme
Reprezentanţii Fundaţiei Dezvoltarea Popoarelor, organizatorii proiectului „Parteneriat multiregional pentru prevenirea părăsirii timpurii a şcolii”, ştiu mai bine că acei elevi cu o situaţie grea acasă sunt cei mai vulnerabili atunci când vine vorba despre continuarea şcolii. De aceea, i-au adus împreună atât pe copiii de la Şcoala nr. 22 „Mexic” c