Ajunul Craciunului a cazut, in acest an, in ultima zi lucratoare a sapamanii, devenind, astfel, "vinerea fantastica" atat pentru cumparatori, dar, mai ales, pentru comercianti.
Comerciantii americani sperau la vanzari mai bune decat in 2009 si apropiate de recordul absolut din 2007, transmite AFP.
Federatia Comerciantilor din SUA se asteapta la o suma cheltuita destul de apropiata de recordul de 452,8 miliarde de dolari, record stabilit in 2007, cand, dincoace de Atlantic, ultimele zile de ger au scazut vanzarile.
Ziua de 24 decembrie, Ajunul Craciunului, nu este considerata zi libera in SUA. Totusi, patronii americani au fost indulgenti si le-au permis angajatilor sa plece mai devreme ori sa nu vina deloc la munca. Singurii care au muncit de dimineata pana seara au fost, insa, comerciantii.
Acestia spera sa dea lovitura cu vanzari totale de 451,5 miliarde de dolari, potrivit unei estimari anuntate de cea mai mare asociatie de profil, National Retail Federation (NRF). Suma va creste cu 3,3% fata de 2009 si se va apropia de recordul de 452,8 miliarde, din urma cu trei ani.
Specialistii amintesc de "Black Friday", prima vineri de dupa Ziua Recunostintei, care are clienti foarte decisi, care stiu dinainte ce vor sa achizitioneze. Totusi, in Ajunul Craciunului ies la cumparatori persoane "cu temele nefacute", cei care sunt disperati sa cumpere un cadou in ultimul moment.
Vinerea fantastica...nu si pentru europeni
Iarna aspra a tinut multi oameni in case, dar a si impiedicat innoirea stocurilor din magazine sau livarile pentru produsele comandate online. Una dintre primele masuri luate de autoritatile franceze, spre exemplu, pentru a decongestiona traficul a fost sa interzica accesul camioanelor pe autostrazi.
In consecinta, in Ajun de Craciun, peste 70% din cele 231 de hipermar