Patetica si hilara exaltarea romanilor in preajma Sarbatorilor. La fel si reactiile televiziunilor intr-un astfel de moment. Interminabile scene cu mosi de ocazie, vedete care ne indeamna sa fim mai buni si atacul la sentimentalismul fragil al romanului.
De ce trebuie sa fim mai buni doar acum de Craciun si, eventual, de Paste nu am inteles niciodata. Doar in aceste momente trebuie sa aflam ca exista copii talentati dar fara resurse financiare, fosti sportivi uitati de lume si de viata, artisti de valoare care traiesc de azi pe maine. Totul completat de discursurile sterile ale moderatorilor si prezentatorilor care incearca sa ne convinga ca, intr-adevar, ei chiar inteleg ce se intampla.
In restul anului, televiziunile uita ca exista si astfel de napastuiti ai destinului si ne indoapa cu bendeci, happilici si emisiuni pacatoase la miez de noapte. Aceste momente, pe care televiziunile le considera parte a unor campanii de CSR (responsabilitate sociala), nu sunt altceva decat clipe de exploatare a psihicului fragil al romanilor, atenti si usor impresionabili de lacrimile inutile varsate in direct.
Un copil orb canta intr-o emisiune de divertisment la Antena 1. Are talent, ce-i drept. Dar de ce trebuie sa descoperim astfel de fiinte umane, doar impunandu-le in ochii publicului prin intermediul unui show televizat? De ce trebuie sa aflam ca avem medici de exceptie, care isi fac meseria exclusiv din pasiune, doar acum cand se aprind luminitele de brad?
Evident, totul este facut pe considerente de audienta. Daca nu-i mai poti arata omului in aceasta perioada sani siliconati si mulatre celebre, apelezi la siroaiele de lacrimi ale telespectatorilor care au demonstrat ca "Dansez pentru tine" poate fi un veritabil "Surprize, Surprize 2".
Oamenii sunt disperati ca se inchide hypermarketul si nu mai apuca portocale la g