Comunicarea nonverbala ramane o parte esentiala a interactiunii umane, la orice nivel, inclusiv intr-o firma, intr-o afacere, care trebuie condusa cat mai bine, in aceste vremuri grele.
Fiecare dintre noi incercam sa gasim indicii, sa "citim" cat mai repede si mai exact gandurile persoanelor cu care trebuie sa lucram, iar cand vorbim de afaceri, de bani multi si mize tot mai mari, totul se transforma intr-un joc de poker, in care fiecare gest poate trada "mana" partenerului.
Un studiu recent al MIT, citat de Forbes, arata ca nu putem ignora aceste semne, decat pe propriul risc.
In afaceri, la fel ca intr-o intalnire romantica, de exemplu, doua persoane angajate intr-o discutie incearca sa-si impreioneze sau sa-si intimideze, dupa caz, interlocutorul, folosindu-si toate atuurile, intregul arsenal de siretlicuri, inclusiv nonverbale.
In cazul interviurilor de angajare, de exemplu, nu conteaza atat de mult intrebarile puse de candidati, cat ordinea in care acestea sunt puse.
O intrebare despre beneficiile primite la pensionare, sau clauzele de confidentialitate si litigii, pusa prea devreme, poate trimite un semnal extrem de prost angajatorului, desi intrebarea este pertinenta si perfect justificata.
Mergand si mai departe, o persoana care face astfel de greseli evidente de comunicare nonverbala nu poate transmite decat faptul ca este superficiala, ori ca nu stie sa se poarte cu oamenii, doua "calitati" nu foarte apreciate de angajatori sau parteneri de afaceri.
Expertii in comunicare nonverbala sustin ca nimic nu este mai importanat decat brandul, imaginea transmisa, atata pentru o companie cat si pentru un individ. Desigur, aceasta imagine trebuie sa fie in acord cu realitatea, iar semnele nonverbale sunt cele care pot dezvalui adevarul, in ultima instanta, putand sa naruie peste noapt