Pe masura ce industria se schimba, in 2011, este nevoie ca specialistii sa-si actualizeze mesajele de marketing pe care le transmit clientilor.
Iata mai jos cateva sfaturi de marketing pe care orice specialist ar trebui sa le ia in seama, odata cu venirea noului an, de la CRN:
1. Nu ignora relatiile sociale cu clientii
Nu trebuie sa ignori ajutorul de marketing pe care ti-l pot aduce aplicatiile video, de mobil si CRM (social customer relationship management). Orice loc unde poti interactiona cu clientii - de la o pagina Web, la un feed Twitter, un cont de Facebook - te va ajuta sa porti o conversatie in legatura cu afacerea ta.
"Nu mai este suficient sa ai un site Web", spune Luanne Tierney, vicepresedinte la Cisco. "Este vorba de posibilitatea de a purta o conversatie cu clientul".
2. Concurenta este peste tot
In fiecare zi, te confrunti cu toti cei care pot oferi clientilor o experienta buna - sau mai buna - decat poti tu. Trebuie sa consideri drept concurenta orice companie care ofera clientilor o experienta superioara, folosindu-se de un marketing inovator, chiar daca este vorba despre Lexus sau Ritz Carlton.
3. Axeaza-te pe nevoile consumatorului, nu pe a-ti vinde produsele
Consumatorii isi doresc o experienta completa, loialitate, coordonare, inovatie si atentie personalizata. De obicei, au parte doar de customer service, confuzii si focus pe produs.
Astfel, nu trebuie sa fii una dintre companiile care se axeaza doar pe vanzari, fara a lua in considerare nevoile consumatorilor.
4. Ai grija la ce te diferentiaza
Exista trei lucruri care te pot distruge, obiceiuri care te transforma intr-o companie lipsita de inovatie. Printre ele: copierea concurentei - atunci cand o companie se rezuma la a imita ceea ce exista deja -, care sugereaza c