Criza îi afectează și pe Moșii de închiriat, companiile și magazinele fiind mai strânse la pungă în acest an, deși tarifele practicate de agențiile specializate sunt ușor mai mici, fiind cuprinse între 100 și 600 de lei pe oră.
Una dintre cele mai frumoase surprize pentru cei mici de sărbători este primirea cadourilor de la Moș Crăciun. De regulă, părinții apelează la prieteni sau rude, pentru care închiriază sau cumpără un costum cu toate accesoriile necesare, cum ar fi barbă, ochelari, burtă, sac și mănuși. Evident, nișa de servicii nu putea fi lăsată goală, drept pentru care se poate închiria chiar Moș Crăciun în persoană.
O căutare simplă pe Google cu „moș crăciun de închiriat“ va returna peste 90.000 de răspunsuri. Chiar dacă nu toate reprezintă agenții specializate ci doar anunțuri, dintre care destule apar de mai multe ori, este evident că numărul Moșilor disponibili este foarte mare. Și acoperă toată țara, anunțurile fiind disponibile pentru aproape toate orașele din țară.
Însă diferența dintre un Moș profesionist și unul amator se face prin poeziile și cântecele pe care el cunoaște și pe care le poate recita sau cânta împreună cu copiii. Mai mult chiar, este foarte important pentru imaginea Moșului ca vocea să fie blândă și gravă (nu subțire) și să fie foarte răbdător cu cei mici. De multe ori aceste condiții nu sunt îndeplinite de Moșii găsiți printre prietenii părinților.
„Am deschis Agenția Moș Crăciun în 1993, fiind astfel primii din România care au oferit, în mod profesionist, Moș Crăciun de închiriat“, spune directorul agenției La Piovra Turista, Dan Anghelescu, care se autointitulează Moș Crăciun Șef.
„Eram o agenție de turism studențească și ne-am gândit să le dăm de lucru colaboratorilor noștri care erau studenți și care nu plecau din București în perioada sărbătorilor“, spune Dan Anghelescu. Primul client al Agenți