Vanzarile slabe sunt cel mai clar mod prin care se poate vedea ce masini nu au succes pe piata, dar nu e singurul.
Tacerea constructorului auto este primul semn ca ceva nu e in regula dupa o lansare mult asteptata, iar recenziile negative ale criticilor sau ale cumparatorilor pot plasa de la inceput o masina printre cele mai proaste ale anului, asa cum s-a intamplat cu noul Smart ForTwo, scrie Forbes.
Chiar daca unii proprietari sunt multumiti de deciziile luate, unele masini nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor, printre ele aflandu-se mai multe modele Honda, Lexus si Suzuku.
Analistii industriei auto au pareri diferite in ceea ce priveste succesul masinilor lansate in 2010, dar toti au cazut de acord ca Honda Insight este una dintre dintre cele mai proaste masini ale anului.
Honda Insight ar fi trebuit sa fie sedanul hibrid care depaseasca Toyota Prius, dar performantele masinii si vanzarile nu au reflectat agitatia de dinaintea lansarii chiar daca pretul e cu cateva mii de dolari mai mic. "A fost o ratare mizerabila in comparatie cu Prius. Este o ratare completa. De fapt, Prius vinde de 10 ori cat vinde Insight", a declarat John McElroy de la Autoline Daily.
McElroy sustine, insa, ca orice hibrid de pe piata este astazi o ratare, iar toti constructorii pierd bani din cauza lor, Toyota fiind exceptia. Oamenii nu cumpara masini hibride, iar acest lucru se vede in vanzarile din ultimii 12 ani, perioada in care cele 20 de modele lansate in SUA au reusit sa castige doar 2% dn piata. Iar jumatate din piata hibridelor este dominata de Prius.
Dar Insight nu e singura masina de la Honda care a avut un an prost. Modelul Accord CrossTour nu a avut succes din cauza designului neatragator. Constructorul japonez a avut o idee buna de a face un model wagon mai modern, mai usor de condus si mai eficient deca