Societatea care a preluat, în urma externalizării, activitatea de dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare în municipiul Slatina, a solicitat primăriei eliminarea din contract a articolului privind stabilirea unor preţuri fixe pentru serviciile prestate.
Consilierii locali au aprobat în ultima şedinţă din acest an, desfăşurată săptămâna trecută, modificarea hotărârii privind concesionarea serviciului public de salubrizare având ca obiect activităţile de dezinfecţie, dezinsecţie, deratizare şi tratamente fitosanitare. Concesionarul serviciului, SC Coral Impex SRL Ploieşti, a solicitat modificarea unor prevederi din contract prin eliminarea articolelor referitoare la investiţiile anuale, preţul prestării serviciului, indicele de inflaţie cu care se pot actualiza tarifele şi modificarea termenelor de plată a facturilor.
Concesionara a arătat că s-a calculat eronat o investiţie anuală de 150.000 de lei în cei 20 de ani de derulare a contractului, pentru a se acoperi valoarea investiţiilor totale convenite prin contract, de 3 milioane de lei, deoarece investiţiile în aparatele de mare capacitate, mijloace de transport şi amenajare şi modernizare parc pentru populaţia municipiului nu vor fi amortizate pe perioada derulării contractului, ci în maximum 6- 10 ani.
Totodată, societatea a explicat faptul că „preţul serviciilor decontate nu poate fi o valoare fixă, deoarece tarifele unitare se ajustează în fiecare an sau chiar se pot modifica, influenţând valoarea prestaţiilor”. Contractul încheiat în august 2010 cu primăria prevede 248.400 lei/an pentru dezinsecţie, 1.160 lei/an dezinfecţie, 120.540 lei/an deratizare şi 54.001,50 lei/an tratamente fitosanitare.